naar huis

19 juli 2014 - Lourdes, Frankrijk

Spannend, met alle uitdagingen die er aan deze reis zaten is het weer afwachten wat deze dag brengt.
Opgestaan om 3 uur, half 4 beneden bij de nachtportier ontbijten en praten in gebrekkig engels. Net voor half 5 staat de taxi voor de deur. Fiets erin, tassen erin en rijden. Het gaat voorspoedig, weinig verkeer op dit tijdstip. Even voor het einde plaspauze, kopje koffie en om 7.10 uur bij het vliegveld. Blijkt het pas om 8.00 uur open te zijn. Sta je dan uit te waaien in de mustral. Gelukkig mag ik even na half 8 binnen met twee zware tassen (waarvan er van een bijgekochte grote tas voor de bagage de zipper af is gegaan) en een fiets. Bij de infobalie blijkt de boeking niet bevestigd, kosten 70 euro en op naar een andere balie. Na 20 minuten komt daar iemand, 70 euro met creditcard betaald, tas dicht getaped en mijn fiets..... Ik begrijp dat de wielen eruit moeten en de pedalen eraf, maar gelukkig hoeft alleen de lucht uit de banden. De pedalen eraf, daarvoor heb ik geen gereedschap. Wat nu? Ryanair heeft ook geen gereedschap, zou ook wel erg klantvriendelijk zijn natuurlijk.
Plotseling spreekt mij een vrouw aan met papieren en een doos in haar hand. Zij herkent mijn probleem en haalt de verlossende sleutel uit de doos. Na mijn smeerhanden gewassen te hebben bleek de fiets van haar dochter in Eindhoven achtergebleven te zijn vanwege hetzelfde probleem. Ik beloof haar de fiets in Eindhoven op te sporen en gebruik haar sleutel. Mbv een sterke man zijn eindelijk de pedalen los, met verpakkingsmateriaal en tape van haar bevestigen we dat aan het frame en jawel de fiets is reisvaardig. Afscheid nemen en inchecken. Naar huis bellen, zodat Ton voorbereid is en vanalles mee kan nemen.
De vlucht gaat voorspoedig, tas en fiets vrij snel terug en naar de auto. Laatste onderneming is de fiets naar Carcassonne, dit lukt ook na enige omzwervingen. Eind goed, al goed.

Heerlijk thuis. Binnen en buiten is alles versierd, vele kaarten en bloemen.

Hartelijk dank voor alle support en reacties.

Geloof in jezelf
Hoop op iedere dag weer een doel groot of klein
Liefde voor jezelf en de mensen die jou omringen.

1. Helma:
    23 juli 2014