dag twaalf en de laatste dag naar Lourdes

17 juli 2014 - Lourdes, Frankrijk

Nog geen 90 km, maar wat was het zwaar. Het lijf was nog moe en de pijnen begonnen dus ook eerder. Mooie en pittige klimmen om mee te beginnen en de temperatuur liep op naar 42 graden. Geen terrasjes, geen bankjes in de schaduw, dus dan maar in de berm. Ongeveer 15 km voor het einde was het echt op. Te warm voor mij. Gelukkig bij de rotonde staat een Intermache aangegeven. Daar is het koel binnen en hebben ze koud drinken. Ik koop wat fruit en water en heerlijke fles sap uit de koeling. Bij de kassa zie ik een stuk verderop een stoel staan. Ik vraag of ik daar even op mag zitten, gelukkig daar bekom ik weer van.
Een stuk verderop de rest opgedronken en nog een reep gegeten. Dan kom je in de mensenmassa in Lourdes en is het zoeken naar het hotel. Al lopend is dat ook gelukt en kan ik weer inchecken.

Wat een reis, wat een ervaring, wat een verjaardag. Vrijwel alle mogelijke elementen getrotseerd, als ik had geweten hoe zwaar het zou zijn had ik het zeer waarschijnlijk niet aangedurfd. Nu heb ik het wel gedaan.

Dankbaar, blij, euforisch en moe voel ik me nu, omdat ik het wel heb kunnen en mogen doen.

Dank voor alle reacties die steeds weer een duwtje in de rug hebben gegeven.

Morgen de terugreis regelen en dan zaterdag weer naar huis.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Addy:
    17 juli 2014
    Rian dubbel gefeliciteerd met het behalen van 2 mijlpalen vandaag!!
    Waarschijnlijk zal onze 1e bijeenkomst zo'n 5 uur te kort zijn als ik je verhalen zo lees.

Wat een prestatie zeg. RESPECT!! en nog een héle fijne verjaardag verder.

Groetjes Addy.
  2. Ans:
    17 juli 2014
    Goeiendag Rian, hier wisten wij tot nu toe niks vanaf wat ben jij een kanjer zeg GEWELDIG wat jij daar effe in je uppie presteert goeiendag zeg!! Super super knap wat een bewondering wat een speciale gave om dit te doen zeg
    Geniet ook nog effe van Lourdes en een hele goeie reis terug
  3. Sandra Bosch:
    17 juli 2014
    Ik heb zojuist jouw reisblog gelezen. Wat een knappe prestatie. Diep respect! Dit ga je voor de rest van je leven meenemen...stoer!
  4. Joris:
    17 juli 2014
    Dubbel gefeliciteerd namens tim, lotte, Angela en mezelf. Super gedaan en tot maandag.
  5. Ad en mieke:
    17 juli 2014
    Rian, gefeliciteerd met je verjaardag, met je prestatie, maar vooral met je doorzettingsvermogen. Je hebt bereikt wat je wilde. Super!! Geniet nu van je relatieve rust, groeten Ad en Mieke.l
  6. Alex en janny:
    hey Rian
    wauw wat knap en mooi wel ook dubbel en moeilijk ,maar je hebt het dan toch gedaan en ze nemen het je nooit meer af toppie, nu nog even daar genieten en dan vlug terug, tot binnenkort
    groetjes xxx van ons
  7. Steven en Yvonne:
    Hoi Rian,

Je bent een grote ervaring rijker. Wij hopen dat al je doelen bereikt zijn.
    Het zal tijdens je reis van grote waarde geweest zijn, de steun die je van Ton, Roy en Joyce hebt gekregen.
    Geniet nu van de dagen in Lourdes.
    Wij wensen je een veilige en goede reis naar huis.

Groetjes,
    Steven, Yvonne, Sophie en Brent
  8. Helma Vliegenthart:
    Hoi Rian,

Eerst natuurlijk hartelijk gefeliciteerd met je 50e! We hebben je verhalen gelezen. Wauw echt knap hoor en dat helemaal in je eentje. Petje af! Nu lekker nagenieten van je reis en een goede reis naar huis!

Groetjes Peter en Helma
  9. Helma:
    17 juli 2014
    Hoi Rian, ook namens Eric, Thomas, Raoul en mezelf, dubbel gefeliciteerd. Ik zal je verhaaltjes nog gaan missen. je kunt super trots zijn op jezelf je hebt het toch maar mooi gedaan, diep respect, see you ;)