dag elf van Libourne naar Cazeres-sur-l'Adour

16 juli 2014 - Cazères-sur-l'Adour, Frankrijk

Vandaag stonden er 146 km op het programma. Zou redelijk vlak zijn, dus even doorbijten en dan moet dit ook kunnen.
Om half acht al op de fiets en de eerste 20 km zijn niet bepaald vlak. Even afzien en dan wordt het vlakker inderdaad. Heel veel lange trajecten zonder schaduw. Met 38 graden stralende zon is dat voor mij afzien. Regelmatig even pauzeren, drinken en vooral fruit eten in de schaduw. Water op mijn hoofd, afkoelen en weer verder. Als het dan echt zwaar wordt zie ik 35 km voor het einde warempel een terras, zeldzaam maar waar. Een heerlijke yscoupe, koude fanta en goed gesprek met een Zweeds echtpaar en die laatste kilometers moeten wel lukken. Behoorlijke klimmetjes en dan zit ik weer op de doorgaande weg. 30km tot de volgende rotonde, mooi weet ik meteen waar ik aan toe ben. Up en down en weer up, blijft zwaar (met bagage), het is nog steeds 35 graden.
Ben zelf verbaasd dat ik dit gered heb, natuurlijk op mijn eigen tempo en met extra pauzes, maar wel bijna 150 km met alle bagage en 38 graden.
Gewoon afstappen, inchecken, alles naar de kamer sjouwen, fiets binnen, naar huis bellen, dit bericht typen en dan nu douchen, aankleden en dineren op mijn laatste veertiger jaar. Snap er niks van. Morgen de laatste etappe, nog 87 km van mijn einddoel, moet lukken.

1. Martijn van der Meijden:
    16 juli 2014
    Helemaal super. Petje af.
    Geniet van je laatste dagje als veertiger morgen.
  2. Andy:
    16 juli 2014
    Wouw Rian, wat ontzettend goed van je dat je dit voor elkaar hebt gekregen.... Over doorzettingsvermogen gesproken...! Enorm knap! Geniet van je laatste rit!
  3. Erna:
    He Rian,
    geniet nog van de laatste veertiger uren. Daarna kun je niet meer terug. Vanaf morgen is het Sarah. Geweldig wat je tot nu toe bereikt hebt! Je mag met recht trots op jezelf zijn.
    Slaap lekker, en morgen vrolijk opstaan in je 50ste levensjaar. Alvast van harte meid, met je prestatie en met je verjaardag. xx
  4. Alex en janny:
    hey Rian
    geweldig zoals je het doet,
    geniet van de laatste rit morgen
    en dat je je doel bereikt is zeker en dat is toch het mooiste cadeau voor jezelf
    helemaal toppie, heel veel succes morgen zal een mooi moment zijn, in gedachten bij je
    groetjes xxx van ons
  5. Ger en gerdi:
    hoi Rian,
    knap resultaat weer geleverd, en voor een blanke hollander is die temperatuur een extra prestatie geweest die je weer hebt geleverd. geniet nog even van je laatste uurtjes in je 49ste levensjaar en morgen een fijne dag op je 50ste waar je je doel gaat bereiken. geniet van de momenten die je nog tegen gaat komen.
    groetjes van ons xxx
  6. Joris:
    Dat lukt jou.!
  7. Steven en Yvonne:
    Hoi Rian,

Je bent er bijna op eigen kracht en in weer en wind. Je hebt bijna je doel bereikt. Een mooie prestatie van een bijna 50-tiger :-)
    Geniet morgen van je laatste etappe.

Groetjes,
    Yvonne en Steven
  8. Helma:
    16 juli 2014
    Je hebt het weer fantastisch gedaan, super! Zal wel heel bijzonder zijn om morgen als 50er in Lourdes aan te komen. Geniet ervan en nu nog even genieten van je veertiger jaren.
    Maar petje af Rian, super ;)
  9. Trea Wim Maartje-Rick, Tom:
    16 juli 2014
    Geweldig om te horen hoe je regelrecht op jouw doel af gaat, met deze extremen!! Petje af!!
    Probeer te genieten van die laatste dag (in hoeverre je kunt spreken van genieten, het zijn toch nog 85 km helling op en af).
    Maar ook dat gaat jou lukken.
    En dan.... een borreltje op je 50ste en op deze geweldige prestatie!! Proost!
    Wim, Trea & kids
  10. Anja Van Zoggel:
    17 juli 2014
    Van harte gefeliciteerd met je 50 ste verjaardag en knap van je dat je dit gedaan hebt. Petje af hoor!!
  11. Ben en Marianne:
    Hoi Rian,

Van harte gefeliciteerd met deze mijlpaal. En op deze manier wordt het wel een zeer speciaal verhaal. Kom veilig terug. Tot gauw! Ben en Marianne.
  12. Papa:
    17 juli 2014
    profitiat geniet nog even maar komen dan elkaar weer tegen
    vindt fijn dat je het hebt kunnen volbrengen nogmaals proficiat
    ik wacht op je papa
  13. Oom Karel:
    Rian,
    je bent vertrokken met een missie.
    Ik hoop, dat vandaag je missie geslaagd is en voldoet aan datgene wat je ervan verwacht.
    Ik wens je van harte proficiat met je verjaardag en een goede terugreis.

Je peetoom
  14. Jan & Anita van Kreij:
    17 juli 2014
    Lieve Sara, kippenvel en tranen als ik dit lees. Nogmaals van harte gefeliciteerd en wat raak je mensen toch in hun harten... TOPPER! Geniet van het samenkomen met je vader, man en kinderen en het kind in je hart. Tjeetje, wat mag jij TROTS zijn op jezelf XXX
  15. Erica:
    17 juli 2014
    Rian, intussen ben je een Saartje. Gefeliciteerd met je 50 ste verjaardag. Een knappe prestatie heb je geleverd, daar mag je trots op zijn. Je hebt wel n grote borrel verdient. Geniet en n goede terugreis.
  16. Anja Bekkers:
    17 juli 2014
    Ha Rian, wat een enorme prestatie! Je bent een echte doorzetter, een Tour de Francer met nu ruim 1.000 km ups en downs in de benen. Echt een ervaring om nooit meer te vergeten.
    Gefeliciteerd met je 50e verjaardag, vandaag Sara, je hebt het maar mooi gedaan: complimenten! En nu heerlijk bijkomen samen met je gezin: vat 'r mar 'nen lekkere borrel op! Hartelijke groet!
  17. Anita:
    17 juli 2014
    Gefeliciteerd met je 50e en knap hoor respect voor jou.
    Mooi prestatie